مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 09:512023-01-02سياسي

جان فدا| داغی که بر دل ماند/ سرداری که میراث غیرت و مردانگی بر جای گذاشت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، رنگین کمان هویت انقلاب اسلامی در آخرین سال های دهه نود کهکشانی پُررنگ و نور کم داشت و آن تشییع باشکوه و پرجمعیت پیکر سردار سلیمانی در چند شهر ایران و عراق بود.

درباره شخص حاج قاسم و ابومهدی و یاران شهیدشان گفته اند و از این پس هم بسیار خواهند گفت؛ اما حاشیه هایی در متن شهادت سردار و یارانش وجود دارد که مانند حاشیه های تاریخ اسلام دفاع مقدس پیاده روی اربعین .

خواندنی و پرثمر و هویت بخش اند؛ روایت هایی که هر یک ذره نوری در کهکشان راه سلیمانیاند و قطعاً می توانند در بسترهای هنر و اندیشه و رسانه محصولات و آثار تازه ای خلق کنند.

در اینجا از کتاب خاطرات مردم کرمانشاه از ایام شهادت حاج قاسم ، چند خاطره استخراج شده در بخشی از این کتاب با عنوان محبتی که در دل همه بود می خوانیم: وقتی تنها دخترم و همسرش را در سانحه رانندگی از دست دادم وقتی برادر جوانم از دنیا رفت یا وقتی سایه پدر و مادرم از سرم برداشته شد فکر می کردم سخت ترین روزهای زندگی ام را می گذرانم و داغی سوزناک تر از این نیست تا آن روز که خبر شهادت را شنیدم همه آن روزهای سخت به اندازه رفتن سردار برایم سخت نبود آن روزها بود که معنای آیه ای را که بارها در کلاس قرآن تدریس و قرائت کرده بودم خوب فهمیدم ان الذینَ آمَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ سَی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جان فدا| داغی که بر دل ماند/ سرداری که میراث غیرت و مردانگی بر جای گذاشت

جان فدا| داغی که بر دل ماند/ سرداری که میراث غیرت و مردانگی بر جای گذاشت